Eerste 2 weken - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken - Reisverslag uit Cairns, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Emmely

30 Augustus 2014 | Australië, Cairns

Vrijdag 15 augustus vertrokken Jordy en ik richting Australië. Op Schiphol waren allemaal lieve mensen die ons uit kwamen zwaaien en hebben veel lieve berichtjes gekregen. Iedereen bedankt hiervoor!
De vliegreis was een lange zit, na 12 uur landden we op Kuala Lumpur waar we 4 uur moesten wachten op de volgende vlucht naar Perth die vervolgens nog 5,5 duurde. Het tijdsverschil met Nederland is 6 uur. Het hostel in Perth was simpel maar goed. Hier hebben we 2 dagen gezeten om over de jetlag heen te komen. Dit is aardig gelukt. De eerste dag zijn we met de bus naar Scarborough beach geweest, een mooi stadsstrand. Het was 23 graden en er stond wind, het was een heerlijke dag. Perth zelf staat vol met (afhaal)restaurantjes, met voornamelijk oosters eten.
De dag erna moesten we er vroeg uit want we vlogen door naar Alice Springs, dit was een vlucht van 2,5 uur. Hierdoor werd het tijdverschil met Nederland 7,5 uur. Van het vliegveld naar ons hostel hadden we een leuke taxichauffeur die ons van alles vertelde over Alice Springs. Die avond hebben we de zonsondergang bekeken. Het weer in Alice Springs is heel bijzonder, overdag is het 25graden en 'snachts 0.

18 augustus begon onze tiendaagse outback trip, de eerste drie dagen waren rond het Uluru National Park. Om 6 uur 's morgens werden opgehaald van ons hostel 'Haven Resort' Alice Springs. we reden 5 uur lang over een oneindig lijkende lange weg, de Stuart high way. Onze gids Dale was een gekke maar toffe gast. De bus waar we mee waren noemde hij Axle, het leek wel feestbus haha. Dale vertelde ons dat we moesten voldoen aan 'the keys to survive in the dessert' dit was 2 liter water een muts en een pet. Wij vonden dit toch wel een beetje apart, met een muts in de woestijn? Maar goed, wij deden wat hij zei en hebben bij de eerst volgende stop 2liter water en mooie Australische mutsen en petten gekocht! Waar we die avond erg blij mee waren, het was namelijk erg koud. Na de tweede stop werd Dale helemaal enthousiast, we namen de eerste en enigste afslag van onze ruim 500km lange rit.
We waren natuurlijk niet alleen, met een groep van 19 waarvan voornamelijk Europeanen. Om elkaar wat beter te leren kennen laste Dale een paar speed dates in, dit was heel grappig en het pakte goed uit. Ondertussen reden we door richting de Uluru.
De Uluru is een grote steen die midden in het landschap staat, de ansichtkaart van Australië. Bij zonsopgang en zonsondergang veranderd deze van kleur, bijzonder om te zien. Hier hebben we om de halve Uluru heengelopen. We zijn doorgereden naar een sunset place waar we de zonsondergang bij de Uluru gezien hebben. De camping waar we sliepen was heel primitief. Gekookt op het kampvuur, we hebben voor de eerste keer kangaroo gegeten! We sliepen buiten om het kampvuur, dit was heel koud want na zonsondergang koelt het heel snel af. 5uur 's morgens werden we wakker gemaakt op een hele prettige manier, het kampvuur was aan en rustgevende muziek op de achtergrond. Die ochtend hebben we naar de zonsopgang gekeken. Daarna zijn we doorgereden naar de Kata Tjuka hier hebben we een wandeling van 7,5 km gemaakt, het uitzicht was super!! We liepen tussen, om en op grote stenen/heuvels/bergen. Hier hebben we de eerste walibies gezien. Vervolgens reden we 3uur om naar de volgende camping te gaan, ook deze camping was primitief. Wel kon je er hier voor kiezen om in een tent te slapen, Jordy en ik hebben lekker buiten geslapen. Die avond hebben we een typisch Australiërs brood gegeten, zelf gebakken in het kampvuur. Het brood was erg lekker met wat boter en golden siroop. Deze nacht was een stuk warmer, gelukkig.. haha. Weer om 5uur eruit om naar Kings Kanyon te gaan waar we een wandeling van 6,5km hebben gemaakt. De Kings Kanyon is ook een grote steen/berg deze was heel bijzonder door de verschillende soorten uitzichten en vormen van het steen. Onderweg terug naar Alice Springs hebben we als lunch gebarbecued. 'S avonds zijn we met een deel van de groep uiteten geweest, dit was geel gezellig en hebben nog een drankje gedaan. Deze avond sliepen we weer in 'Haven Resort' dit keer op een kamer met 6 anderen.
Vrijdag 22 augustus hadden we een rustdagje en zijn naar de Kmart geweest, lijkt een beetje op de Primark maar met minder kleren en meer huishoudartikelen. Deze dag hebben we voor het eerst in de korte broek gelopen en hebben zelfs zonnebrand gekocht.
De dag erna werden we weer vroeg opgehaald om door te reizen naar Darwin. Deze 3 dagen stonden vooral in het teken van reizen, met ondertussen een paar stops. Deze dagen waren niet heel bijzonder, de groep was klein en een stuk minder gezellig dan de eerste groep. In totaal moesten we 1500km rijden en hebben ondertussen 3 dingen bekeken/gedaan, de Devils Marbles, thermal pool en gekanood in Katherine.
Terug in Darwin hebben we geslapen in Youthshack.
26 augustus werden we daar opgehaald om nog 3 dagen een trip te maken door Kakadu national park. Toen we werden opgehaald bleken we een gratis upgrade te hebben gekregen, omdat we anders met ze 2en een tripje moesten maken. Deze upgrade was natuurlijk geen probleem. De overnachtingen waren wat luxer, in tenten met stroom! Ook was het eten beter. De eerste dag van deze trip hebben we 2 verschillende plekken met watervallen bekeken, dit was erg mooi alleen jammer dat we onze zwemkleren vergeten waren. Maar goed de dag erna gingen we weer zwemmen bij de Jim Jim falls en hadden we wel onze zwemkleren mee. Dit water was heel koud 15 graden, maar het lag op een super mooie plek. Om op deze plek te komen moest je een 4wd hebben, de weg was zo zag en hobbelig dat dit voor andere voertuigen niet mogelijk was. Ook hebben we deze dag onze eerste krokodillen gespot, we gingen met een tour mee en hebben er 5 gespot.
Donderdag konden we 'uitslapen' de wekker ging om 7 uur om vervolgens om 8 uur te vertrekken naar Nabirr. Dit is een hele bijzondere plek met veel oude muurbeschilderingen. Ook hebben we vanaf hier een heel mooi uitzicht bekeken.
Rond 18 uur waren we weer terug in ons hostel, even snel een douche en hup naar de plaatselijke markt. Dit bleek toch iets verder lopen dan we hadden gedacht. Op de markt stonden allemaal kraampjes met typisch Australische souveniertjes en heel veel eetkraampjes.
Gisteravond ging ons vliegtuig om 20 uur richting Cairns, dit was een vlucht van 2 uur en 25 min. Bij aankomst ging de tijd nog een half uur vooruit, we zitten nu op een verschil van 8uur met Nederland. We werden bij het vliegveld opgehaald en hebben heerlijk uitgeslapen. Vandaag nog niet zoveel gedaan en lekker een beetje bijkomen.
Maandag beginnen we met de duikcursus, hier hebben we heel veel zin in!