Laatste dagen Australie - Reisverslag uit Cowes, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu Laatste dagen Australie - Reisverslag uit Cowes, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Australie

Blijf op de hoogte en volg Emmely

10 December 2014 | Australië, Cowes

De laatste paar dagen in australie en dan zitten de 4 maanden hier erop.
Na mijn vorige reisverslag heb ik eigenlijk niks meer bijgehouden en zoals ik nu terug kijk is dat ook alweer een hele tijd geleden. Daarom zal ik kort samenvatten wat we in die tussentijd gedaan hebben.
We hebben de Great Ocean Road gereden wat we vanaf het begin af aan al graag wouden gaan doen. We hebben hier rustig de tijd voor genomen en er geloof ik 5 dagen over gedaan. Waarna we langzaam door zijn gereden naar Adelaide. Ons geld raakte toen al een beetje op en hebben heel veel gratis campings ondertussen meegepakt. Wat ook een hele bijzondere ervaring was, op zo'n camping raak je veel sneller in contact met de mensen. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en reizen bijvoorbeeld al voor 12 jaar rond in eigen land, wat we ons eigenlijk niet zo goed kunnen voorstellen haha..
In Adelaide hebben we de chocoladefabriek bezocht waar we een gratis rondleiding hebben gehad. En natuurlijk hebben we hier veeeel chocola geproefd. Na Adelaide zijn we een beetje het binnenland ingegaan en hebben we de Grampians bezocht. Wat een heel mooi national park is. Hier hebben we in totaal 6 nachten gestaan. De Kangoeroes sprongen over de camping en overal waren kakatoes. Na de grampians zijn we naar bendigo gegaan waar we in totaal ook 5 nachten gestaan hebben. In bendigo hebben we een goudmijn bezocht en zelf ook goud gezocht (met weinig resultaat). Op deze camping was een hele schattige oude vrouw die mij als haar kleindochter zag, op de dag dat we weggingen kreeg ik zelf een kadootjes van haar.
Toch waren we een beetje bezig om de tijd te doden voordat mama kwam, in totaal hebben we geloof ik 3 week gewacht en in hetzelfde gebied gezeten.
In Melbourne woont een nicht van mama die we zouden gaan opzoeken als mama er was, ik had haar alvast gevraagd of er nog wat te doen was in de buurt en kreeg het nummer van haar dochter. De dag erna hebben we haar dochter ontmoet op de markt waar ze oliebollen verkocht, we werden gelijk uitgenodigd om daar te komen eten en slapen.
Op 29 november kwam mama dan eindelijk, na anderhalf uur op het vliegveld te hebben gewacht kwam mama door de poortjes. We hadden natuurlijk heel wat bij te praten aangezien er thuis veeel veranderd is. De volgende dag waren we uitgenodigd bij de nicht van mama om daar samen met haar kinderen te gaan lunchen. Heel bijzonder om familie te ontmoeten die je nog nooit gezien hebt maar het wel gelijk goed bij voelt. Na deze gezellige dag zijn we optijd gaan slapen aangezien we de nacht ervoor niet erg veel slaap hadden gehad.
Aangezien we maar 2 week hadden en mama eigenlijk wel de mooiste dingen wilden laten zien hebben we veel kilometers gemaakt en is het ons gelukt om alles te laten zien. We hebben de great Ocean Road gereden zijn naar de grampians geweest, een nachtje in bendigo gehad, een goud mijn bezocht doorgereden naar wilsom promotary national park en op de terugweg naar Melbourne Philip island nog meegepakt. Morgen is alweer de laatste dag dat mama er is en gaan we haar nicht nog een keer opzoeken.
Vrijdag zwaaien we mama weer uit waarna wij vervolgens maandag naar Fiji vliegen. Hier hebben wij ontzetten veel zin in, toch weer een nieuw avontuur. Hiervan volgen natuurlijk de foto's op Facebook. En hopelijk heb ik daar internet en tijd om nog een riesverslag te typen.
Tot over 5 week Nederland!