Brisbane, Sydney - Reisverslag uit Eden, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu Brisbane, Sydney - Reisverslag uit Eden, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu

Brisbane, Sydney

Blijf op de hoogte en volg Emmely

21 Oktober 2014 | Australië, Eden

Woensdag 24 september vertrokken we uit Airlie Beach om naar Eungella National park te gaan zodat we hopelijk een platypus konden spotten. Deze nacht sliepen we op platypus bush camp, primitieve camping met de beste rainforest shower in de wereld. Dit is een open douche met uitzicht op het regenwoud, en het water word met een vuurtje opgewarmd. Dit was een hele leuke ervaring. Om 4 uur liepen we naar de platypus pool toe, want vanaf 5 uur totdat het donker werd (dit is rond half 7) kan de platypus tevoorschijn komen. Helaas hebben we hier 2,5 uur gezeten zonder iets te zien. De volgende morgen hadden we vroeg de wekker gezet want met de zonsopkomst kunnen ze ook tevoorschijn komen. Na een uur gezeten te hebben en alleen een kleine schildpad gezien te hebben hebben we het opgegeven.
De 2 dagen erna hebben we voornamelijk gereden, 's avonds hebben we in bundaberg geslapen. Hier kwamen we tot de ontdekking dat we een MUIS in de auto hadden............ :( we hebben alle spullen uit de auto gehaald en geprobeerd een val te maken. De volgende morgen was er geen muis te vinden en het aas lag er hetzelfde bij, dus de hele auto maar schoongemaakt en opnieuw ingepakt.
We hadden bedacht om naar Hervey Bay door te rijden waar we onderweg aangehouden werden door de politie. Jordy heeft hier zijn eerste blaastest gedaan, die natuuurlijk goed was!
De dag erna zijn we naar Fraser island geweest, een eiland met alleen zandwegen. En hier mogen ook alleen 4wd auto's op. We zijn naar 3 verschillende zwemplekken op het eiland geweest en hebben het schipwrak gezien. In totaal hebben we 140km over het strand 'de highway' gereden wat tevens een landingsbaan en camping is.
Maandag morgen gingen we met een walvissen tour mee. We hebben super veel walvissen gezien en ook van dichtbij. Na de tour zijn we doorgereden naar Brisbane, na heel wat gezoek hadden we uiteindelijk de camping gevonden. Ook hadden we besloten om een navigatie te gaan kopen, wat toch wel heel handig is in de grote stad. Ongeveer een uurtje rijden van de camping was de Australian zoo, waar Jordy en ik ook graag een kijkje wouden nemen. Een hele grote dierentuin met een super gave krokodillen show die de Irwin familie zelf gaf! Ook hebben we live meegekeken met een koala operatie in het wild life hospital.
In totaal zijn we 5 dagen in Brisbane geweest. In brisbane hebben we Lars opgezocht en hebben 2 hele gezellige avonden gehad. Na Brisbane zijn we doorgereden naar surfers paradise waar weinig surfers te bekennen waren. Hier hebben we lekker een dagje aan het strand gelegen en gezwommen tussen de hoge golven. We sliepen op een camping die midden tussen de hoge gebouwen lag. De volgende dag zijn we naar een iets minder toeristisch strand aan de gold coast gegaan en hebben we weer een lekker dagje strand gehad.
Het plaatsje waar we daarna gestopt zijn om een paar daagjes te blijven was Port Macquarie. Een plaatsje met heel veel verschillende strandjes, waar we vanaf de camping makkelijk heen konden lopen.
Vanaf Port Macquarie was new Castel de dichtstbijzijnde stad, een mooie stad aan de kust met nog bunkers van de 2e wereld oorlog. Na deze stop zijn we doorgereden naar een camping iets boven Sydney waar we 2 nachten hebben gestaan. De 2e dag dat we daar stonden wouden we graag naar de blue mountains, ongeveer 1,5 uur rijden. Toen we 's morgens weg wouden rijden wou de auto niet starten.... Na ongeveer een uurtje gewacht te hebben kwam de wegenwacht met een nieuwe accu, de rest van de dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen. De volgende dag zijn we wel naar de blue mountains gegaan, hier waren super mooie look outs over de bergen watervallen. Ook hebben we de tree sisters gezien, wat groter gepraat word dan het is.
De 4 nachten erna hebben we op een camping gestaan in Sydney, waar we erg slecht weer hebben gehad. De 2e avond had het zoveel geregend dat ons luchtbed letterlijk in de tent dreef. Na onze kussens en slaapzakken gered te hebben, hebben we een nieuw luchtbed gekocht en moesten we noodgedwongen in de auto slapen. Wat uiteindelijk goed beviel. Als echte toeristen zijn we Sydney ingegaan, we zijn die dag mee geweest met een hop-on hop-of tourbus, hebben gelopen over de Harbour bridge en het opera hous gezien. Op de camping hadden we 2 Duitse meiden ontmoet die 4 nachten ervoor in een straat bij bondi beach geslapen hadden. Ons plan was om die dag erna naar bondi beach te gaan, en zijn we samen met de Duitse meiden gegaan. We hadden eerst onze auto geparkeerd in de Watson street en zijn daarna doorgelopen naar het strand. Voor ons was het eerst een beetje vreemd om in een straat te camperen maar de buurtbewoners waren erg vrij en boden ons een douche en toilet aan. Na deze vreemde nacht zijn we doorgereden naar een gratis camping bij kangaroo valley. Een super mooie camping tussen de bergen en aan een riviertje. Hier hebben we in totaal 3 dagen gestaan. Het enige wat jammer was was dat we hier geen douche hadden. Maar hier hadden we al snel een oplossing voor en gingen lekker badderen in de kleding bak, waar we zelfs nog de was in hadden gedaan.
Nu staan we op een camping in Eden vlak bij de grens van Victoria. Onze reis schiet al lekker op en gaan sneller dan we van te voren verwacht hadden. Daarom gaan we nu doorrijden tot Adelaid om de Great Ocean Road ook mee te pakken. Helaas word het wel kouder nu we verder richting het zuiden gaan. We hebben nog 2 maand te gaan in Australie en over 4,5 week komt mijn mama ons al opzoeken.
Toch beseffen we ons wel dat het fijn is dat wanneer we terug komen dat we aan het werk kunnen of iets 'nuttigs' kunnen doen.
Morgen rijden we weer door en zullen we weer zien waar terecht komen!