Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Emmely Scheerooren - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Emmely

23 September 2014 | Australië, Airlie Beach

Na ons vorige reisverslag hebben we weer heel veel gedaan en gezien! Als eerste zijn we begonnen met de duikcursus, 2 dagen theorie en zwembad duiken en daarna 3 dagen de zee op naar het great barrier reef. Na de eerste 2 dagen hebben we ons theorie examen gehaald en mochten we de zee op. De volgende dag werden we om 6 uur smorgens opgehaald en werden we met busjes naar de boot gebracht. In totaal waren we met een groep van 30 man met allemaal verschillende duik ervaringen. In totaal hebben we 8 duiken van ongeveer 40 minuten gedaan en waaronder 1 nachtduik. Het great barrier reef is echt super mooi, heel veel verschillende soorten en kleuren koraal. Ook hebben we verschillende soorten haaien, schildpadden, inktvissen, walvissen en natuurlijk heel veel gewone vissen gezien. Jordy heeft zelfs nog met een enorme vis gezwommen! Het duiken was echt super mooi en vermoeiend. De volgende dag zouden we onze auto op kunnen halen maar er waren een paar tegenvallers en daarom konden we hem maandag pas meenemen. Nu hadden we lekker nog 2 dagen om bij te komen van onze duiktrip.

Maandag hebben we de auto opgehaald en zijn we eerst even langs de Kmart gegaan om een luchtbed, kussen, slaapzak en de rest van onze camping spullen te kopen. Hierna zijn we doorgereden naar boven naar het plaatsje palm cove. Daar hebben we een camping opgezocht, deze zat naast het strand hier zijn we 2 nachtjes gebleven.
Onze volgende stop was the boulders in Babinda, een super mooie gratis camping vlakbij the Devils's pool. Heel mooi helder water, jammer genoeg wel een beetje koud. Ook op deze camping hebben we 2 dagen gestaan. We reden verder door naar het zuiden en hebben overnacht op een andere gratis camping. We werden wakker en de lucht was zo donker, we hebben snel gegeten en daarna begon het al te sputteren. We hebben zo snel mogelijk alles ingepakt en zijn doorgereden naar Townsville. Hier konden we eindelijk weer lekker warm douchen na 3 dagen.
De dag erna hebben we de ferry naar magnetic island genomen. Hier hebben we lekker op verschillende strandjes gechilled. Deze avond hebben we langs de snelweg gekampeerd, dit was nogal een onrustige nacht.

We zijn doorgereden naar Airlie beach, white sundays waar we nu nog zitten. Hier staan we al een week op een camping. De eerste paar dagen lekker aan de lagoon gelegen en daarna hebben we een zeiltrip gedaan. De zeiltrip ging langs de eilandjes van de white sundays, de trip duurde 2 dagen. Hier hebben we white haven beach gezien, dit is zo mooi, de verschillende kleuren van het water en het zand er tussen door. Ik denk dat dit een van de mooiste dingen is die we tot nu toe gezien hebben. Tussen het varen door hebben we nog gesnorkeld tussen het koraal.

Ondertussen zijn we al weer 2 dagen op de camping en het weer is nog niet echt super, gisteren en vandaag heel veel regen gehad. Daarom gisteravond maar een filmpje gekeken met onze buren.
Gelukkig gaan we woensdag weer verder rijden en waarschijnlijk word onze volgende stop Eungella National park waar we hopen een platypus te gaan zien.

Voor de rest zijn de mensen hier super vriendelijk, iedereen is benieuwd waar we wegkomen, wat we gaan doen en meestal krijgen we ook nog een paar tips.
Verder zijn Jordy en ik gaan lezen en hebben we allebei ons eerste Engelse boek uit!

• 23 September 2014 - 11:39

Marga Hammingh:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. Dat is al erg veel. Nog veel plezier verder en hou ons op de hoogte. Veel liefs Marga